Rafał_F
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:23, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Odnosząc się do tematu biznesplanu, są różne metody na jego opracowanie. Pomocnym narzędziem może być dobór do jego tworzenia osób spośród założycieli spółdzielni, przy wykorzystaniu testu Belbina, czyli podział na charaktery. Inną opcją, którą można zastosować jest zaproszenie zewnętrzengo, nie związanego ze spółdzielnią moderatora (eksperta), która zapewni względnie obiektywne odwzorowanie włożonej myśli przez członków SS. Jeszcze inną metodą jest równoległe utworzenie grupy focusowej, składającej się m.in. z potencjalnych klientów spółdzielni – mogą oni na bieżąco pomóc w ocenieniu dotychczasowej pracy grupy tworzącej biznesplan. Dość rzadko stosowaną metodą jest zaproszenie specjalistów z różnych dziedzin: lidera, marketingowca, prawnika, inżyniera*, kadrowca, finansistę itd. (w tym wypadku zabieg ten dobrze służy przy doprecyzowaniu treści).
Rafał Foit
P.s. Zanim pewna osoba zacznie dla zasady krytykować to, co napisałem, byłoby miło poczytać jakąś merytoryczną alternatywę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|